reklama

Stret civilizácií

Pravačkou som vyrazil poklop núdzového východu v streche a pomocou dvoch premetov som dopadol na zastávku. A na špičky.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Autobus č. 93 je výborný spoj, odvezie vás z hlavnej stanice cezcentrum mesta, okolo petržalskej stanice až na koniec Petržalky. Ja nímcestujem aj opačne, z Petržalskej stanice do centra. A to jecelkom sranda, lebo podľa hesla, „ľudí sa zmestí všade veľa aj keď sú zlí jakčerti“ sa niekedy snaží obsah celého 150 metrov dlhého vlaku prichádzajúcehoz Viedne narvať do 15 metrového autobusu. A väčšinou sa to aj podarí.Ako dnes. Pri Auparku to síce trochu povolilo, predsa len, idú Vianoce ale pristarom rozhlase prišlo ku stretu civilizácií: O svoju planétu (autobus)mali zviesť neľútostný boj Bratislavčania študujúci vo Viednis Východňarmi študujúcimi v Bratislave (Pardon za tú agregáciu, žeVýchdniari, ale vychádzam z prác niektorých autorov, ktorí sa riadia postulátom„všetko, čo je za Zlatými Pieskami, je Východ“). Ale späť ku stretu. Vyzeraloto ako vopred prehraná bitka: Bratislavčania boli už na konci cesty, zatiaľ čoVýchodniari len na začiatku, takže plní síl. Okrem toho boli denne dochádzajúciBratislavčania vyzbrojení iba menšími ruksakmi a kabelkami, zatiaľ čo týždenne ažmesačne dochádzajúci Východniari nasadili 80-litrové treksporty a exisporty,čím vznikli tzv. kružidlá.Okrem toho bola prvý krát v histórií nasadená nová taktická zbraň, tzv. zátarasaalias dvojchlapový kufor: bol taký pekný ružový a patril jednej babe aledo autobusu ho vytrepali dvaja chalani. Bol presne tak široký ako uličkav buse, takže to odstavilo z bojov hneď 4 Bratislavčanov. Sledujúctento manéver to hneď polovica vzadala a vystúpila už pri starom rozhlase.Tu sa ukázala typická nevýhoda Bratislavčanov, ktorí sú viac verní svojejmestskej časti ako mestu (tento fenomén sa odráža aj v ľudovej tvorbe: „bracho,som z Petržalky...“). Zopár statočných nás však ešte ostalo brániťpozície. To sa mi však neskôr skoro stalo osudným, keď mi Východniari dali naHodžovom námestí ukážkový šach mat. Najprv sa všetci natlačili ku mnea púšťali von Bratislavčanov tlačiacich sa k dverám z opačnejstrany, keď už mali pustiť aj mňa, začali sa zvonka tlačiť do autobusu ďalšieposily z Východu. Do toho začal zvoniť vodič, že „ukončite nástupa výstup, dvere sa zatvárajú“ (určite je to tiež východniar, pomyslel somsi, opierajúc sa o najnovšiu teóriu bratislavských vodičov: ak niektozavadzá na ceste tak a) je to auto s mimobratislavskou ŠPZ, b) ak ja mábratislavskú ŠPZ, určite to auto šoféruje východniar...). Takže ostal som na tosám. Zapojil som svoju fanáziu, vyskočil som na zátarasu alias dvojchlapovýkufor, pravačkou som vyrazil poklop núdzového východu v strechea pomocou dvoch premetov som dopadol na zastávku. A na špičky.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

P.S.1: príbeh je fikcia, vôbec sa nezakladá na pravde.

P.S.2: želám všetkým, ktorí na sviatky cestujú domov, aby dorazili zravía na čas P.S.3: skôr, než sa rozprúdi diskusia Bratislavčania vs. Východniari, pôvodníBratislavčania vymizli z jej územia v polovici minulého storočiaa nahradili ich potomkovia Východniarov. Existuje len zopár Exemplárov,ktorí môžu povedať, že „všetci moji starí rodičia sa narodili v Bratislave“

Marek Dinka

Marek Dinka

Bloger 
  • Počet článkov:  5
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Študent Geografie na univerzite vo Viedni Zoznam autorových rubrík:  BratislavaPostrehy z Münster-uSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu